onsdag 12 maj 2010

Morgonpromenad

Hört i hundhagen

Mindy:-"Litet gråmulet men inte kallt. En perfekt dag att haka på grannens Credo och sticka iväg på en liten promenad uppför vägen."

Rosa: -"Du, gör det inte!!! Det är inte rättvist. Varför kan inte jag också klättra över staketet? Hur gör man?"

Borghild: -"Mamma, mamma, mamma, mamma, gå inte ifrån mig! Jag känner mig så ensam utan dig, mamma...."

Fanny: -"Äh, men lägg av, nu dröjer det ännu längre innan vi får godis. Knäppskalle!"

Elektra: - "Du skulle bara våga, jag biter dig när du kommer tillbaka!"

Tilda: -"Sluta genast upp med det där, hör nu vad mamma säger, du stannar här"

Mindy: - "Credo, vänta på mig! vänta, vänta!"

Lady: - "Matte, matte, titta vad mamma gör, igen! och titta vad duktig jag är, jag rymmer
inte jag. Jag talar om för dig, jag. Visst är jag en duktig flicka? Var har du godiset till mig?"

Borghild: -"Snälla matte, hämta hem min mamma, jag saknar henne så!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar