onsdag 19 maj 2010

Vidarekoppling




Ibland tror vi att vi lever i en tid då allt fungerar mycket bättre än förr. Förr fanns inga mobiltelefoner t ex. Var vi inte hemma så gick det inte att få tag på oss på telefon. Ibland är det inte utan att jag personligen kan sakna den tiden... Häromdagen var jag på fotvandring i Västra Bodarne med hembygdsföreningen. Då fick vi bland annat veta var V Bs första telefonstation låg. Ett syskonpar skötte den. När de åtog sig uppdraget fanns 4 hushåll med telefon. När anrop kom så kopplade tjänstgörande syskon dig till den du ville prata med. Oavsett om han var hemma eller hos grannen. Det klarar inte min moderna mobil. Är jag hos grannen och har lämnat telefonen hemma, då får du inte tag på mig, om du inte själv kan räkna ut vart jag har gått. Nu ska jag åka till Göteborg och ta med modern på utflykt en stund. För dig som vill ha tag på mig gäller då att du vet mitt mobilnummer eller vart vi ställer kosan. Annars får du försöka ringa mig där hemma senare och hoppas på att jag håller mig nära telefonjacket i väggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar